Wczytywanie…

Czym jest SEM

SEM – to skrót od angielskiej nazwy: Search Engine Marketing, która opisuje ogół działań podjętych w celu promocji wyników wyszukiwania w internetowych wyszukiwarkach. Obecnie użytkownicy Internetu oczekują od wyszukiwarek jak najbardziej trafnej i pojawiającej się szybko informacji na zadane pytanie. Z kolei reklamodawcy chcą, aby to ich strony docierały do internautów jako pierwsze. Właśnie do […]

ATL vs BTL

Dziedzina marketingu posiada wiele anglojęzycznych skrótów i wyrażeń, które oznaczają różne stosowane formy, narzędzia bądź strategie. Jednym z przykładów takich nazw jest ATL i BTL. Kilka słów definicji ATL to skrót od angielskich słów „above the line”, co oznacza nad linią. Jest to określenie rodzaju strategii marketingowej, która skierowana jest do odbiorcy masowego, anonimowego, bez […]

Czym jest inbound marketing

Inbound Marketing, dosłownie tłumacząc „marketing przychodzący”, to dosyć nowa strategia marketingu internetowego, gdzie najważniejszym założeniem jest prowadzenie takich działań w Internecie, które sprawiają, że potencjalni klienci sami poszukują i odnajdują interesujące ich informacje. Dzięki konsumowaniu tych treści docierają do nadawcy informacji, czyli do określonej firmy. Jest to bardzo dyskretne i nieinwazyjne przyciąganie uwagi potencjalnego użytkownika, […]

Ambient marketing

W obecnych czasach, przy nachalności standardowej reklamy, przerywania filmów podczas najlepszej akcji przez blok reklamowy i w dobie znienawidzonych przez internautów wyskakujących okienek w witrynach internetowych, marketingowcy wciąż szukają nowych sposobów na wypromowanie swojej marki i produktów. Jesteśmy otaczani niezwykłą ilością przekazów reklamowych w codziennym życiu. Co krok trafiamy na reklamę. W zdecydowanej większości przypadków, […]

Buzz marketing

Marketing szeptany, to termin, który jest definiowany w różnoraki sposób, jednak wiele z tych definicji jest błędnych. Buzz marketing, bo tak również nazywane jest to działanie, to chyba najbardziej niezrozumiałe pojęcie w marketingu. To działanie, które definiuje się, jako wywoływanie szumu wśród klientów na temat danego produktu i przekazywanie przez nich informacji o tym produkcie. […]

Marketing wirusowy

Marketing wirusowy, z języka angielskiego nazywany viral marketingiem, to charakterystyczna forma komunikacji marketingowej, która wykorzystuje społecznościową funkcję sieci internetowej. Bazuje ona również na fakcie, iż ludzie chętnie dzielą się z innymi czymś, co ich bawi bądź szokuje, bądź po prostu uznają, że dana informacja jest godna udostępnienia. Termin „marketing wirusowy” został wymyślony w 1996 roku […]