Kampania kreatywności, czyli Kronkiwongi
LEGO to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w świecie zabawek. Kojarzy się przede wszystkim z wysokiej jakości klockami, które stanowią produkt ponad czasowy. Te proste systemy cegiełek z wypustkami i pasującymi do nich gniazdami, pozwalają łączyć się ze sobą w rozmaite kombinacje. Pierwsze klocki Lego powstały w 1949 roku, i pomimo upływu niespełna 70 lat, firma zaskakuje swoich odbiorców ciągłymi nowościami.
Klocki LEGO przekazywane z pokolenia na pokolenie, za każdym razem budzą te same emocje: radości, podekscytowania oraz pobudzają do kreatywności. To właśnie KREATYWNOŚĆ stała sią głównym założeniem kampanii „KRONKIWONGI”. Akcja przebiegała bez żadnego scenariusza, a jej celem było rozwijanie wśród dzieci kreatywności i wyobraźni, a także pokazanie, że dziecięca fantazja nie zna granic.
Kampania polegała na budowaniu wyobrażenia KRONKIWONGI. Dzieci z różnych krajów i kultur otrzymały specjalne zestawy klocków (o rozmaitych kształtach i kolorach) i zostały poproszone o stworzenie własnej wizji KRONKIWONGI. Nie istniał żaden schemat, a ni żadna instrukcja budowania, ponieważ definicja Kronkiwongi nie istnieje. Kronkiwongi nie ma też określonego kształtu, koloru, ani zapach i smaku. Jedynym ograniczeniem podczas kampanii, była właśnie wyobraźnia dzieci. Po zbudowaniu Kronkiwongi mali inżynierowie zostali poproszeni o opowiedzenie o swoich modelach przed kamerami. Pytano ich nie tylko o wygląd Kronkiwongi, ale także o to jak się porusza, jakie wydaje dźwięki i jak można je wykorzystać. Z tej niezwykłej mozaiki klockowych opowieści powstał materiał będący ukoronowaniem dziecięcej kreatywności. Firma LEGO stworzyła dokument składający się z trzech filmików. Pierwszy z nich został opublikowany 29 kwietnia 2015 roku na fanapage’u LEGO. Do akcji zostały także zapraszane dzieci z całego świata. Firma zachęcała je do budowania w domach własnego modelu Kronkiwongi, a ich rodziców o przygotowanie nagrań i udostepnienie ich na fanpage’u firmy LEGO.
Joanna Starzycka – Nogaj, Brand Marketing Manager w LEGO Polska podkreśla, że Kronkiwongi to ogólnoświatowa kampania, odzwierciedlającą główną idee zabawy klockami lego. Magia tkwi właśnie w nieograniczonej wyobraźni.
Firma LEGO wykorzystała podczas swojej kampanii niezwykły potencjał małych dzieci. Okazuje się, że około 98% trzylatków to właśnie geniusze kreatywności. Ich mózg nieustannie poszukuje nowych rozwiązań. Firma LEGO poprzez akcję KRONKIWONGI chciała pokazać, że twórczość drzemie w spontanicznej i niczym niegraniczonej zabawie.