Wczytywanie…

Google AdSense – co to jest?

To popularny serwis reklamowy Google, który pokazuje reklamy kontekstowe na różnego rodzaju stronach internetowych. Treści reklamowe mogą być wyświetlane w postaci zwykłego tekstu, filmu video bądź banneru. Z Google AdSense mogą skorzystać wszyscy właściciele stron, którzy przestrzegają zasad tego programu.

Jak to działa?

Posiadacz strony internetowej, chcąc zarobić na jej prowadzeniu, może wskazać maksymalnie trzy pola na każdej swojej podstronie, które przeznaczy na reklamy googleGoogle. W tych miejscach będą wyświetlały się treści mocno skorelowane z tematyką danej strony oraz z tym, czego dany użytkownik szuka i co go interesuje.

Zalety i wady Google AdSense

Niewątpliwą zaletą stosowania tej formy reklamy jest uzyskiwanie ciągłego dochodu przez posiadacza strony, który korzysta z AdSense.

Zaletą dla odwiedzających strony jest fakt, iż w zdecydowanej większości przypadków zobaczą oni reklamę przeznaczoną dla nich, czyli zgodną z ich zainteresowaniami, potrzebami czy produktami, które wyszukiwali.

Kolejną zaletą jest na pewno prostota stosowania tego narzędzia i zainstalowania go na swojej stronie. Najprostszą implementację mają posiadacze blogu na platformie Blogger, której właścicielem jest także firma Google. Jednak inne strony internetowe również nie stanowią większego problemu.

Natomiast wadą Google AdSense jest przede wszystkim korzystanie przez internautów z programu, który sprawia, że nie wyświetlają się reklamy w danej przeglądarce. Z przeprowadzonych badań wynika, że w Polsce aż 34,9% użytkowników Internetu korzysta z AdBlock’a (źródło: http://www.slideshare.net/pagefair/2015-ad-blocking-report-the-cost-of-adblocking), czyli w ogóle nie wyświetlają im się reklamy. Co więcej, zmieniło się też postrzeganie reklamy przez internautów. Nawet gdy ci nie mają zainstalowanego programu blokującego reklamy, to gdy wyświetlają się one na komputerze, są niewidoczne dla oka użytkownika. Ich wzrok jest obojętny na ukazującą się treść i zwyczajnie ją ignoruje. Wiąże się z tym również fakt, iż obecnie panuje trend na minimalistyczny, wręcz mistyczny wygląd stron internetowych, w szczególności blogów. Wówczas reklama AdSense wyświetlana na stronie nijak pasuje do jej wyglądu. Dlatego też następuje spadek popularności tego narzędzia, a tym samym zmniejszenie wartości osiąganych dochodów.

Dodaj komentarz