Wczytywanie…

Celebryci w reklamie Play

W 2013 roku firma Play rozpoczęła bardzo intensywną kampanię, do której zaprosiła wiele znanych twarzy. Nie było to pierwsze działanie tego typyu gdyż wcześniej firma wykorzystywała również znane postaci. Były to jednak postaci fikcyjne takie jak: kot Filemon, czy porucznik Borewicz. W lipcu 2011 roku pierwszym celebrytą kojarzonym z Play został Jakub Wojewódzki, który zachęcał do promocji „Testuj smartfona”.

Sieć telefonii komórkowej Play zdecydowała się postawić na osoby rozpoznawalne w kampanii nowych taryf abonamentowych. Obok Kuby Wojewódzkiego do reklamy sieci przyłączyli się: Magdalena Różczka, Maciej Stuhr, Agnieszka Dygant, Krzysztof Hołowczyc, Agnieszka Chylińska, Czesław Mozil, Kamil Bednarek, a także Michał Żebrowski oraz Małgorzata Socha. Twórcom kampanii udało się wybrać takich celebrytów, którzy deklarowali spójne dla sieci wartości (takie jak: przebojowość, nowoczesność i nieszablonowość). Dodatkowo twórcom kampanii zależało na tym, aby wyłuskać wyrazistość poszczególnych gwiazd i wykorzystać ich konstytutywne cechy jako element charakterystyczny promowanej oferty. Dlatego też zaangażowanie Marcina Prokopa miało odzwierciedlać „wielkość” oferty, z kolei postać Agnieszki Dygant pozwoliła na podkreślenie dynamizmu sieci Play.

play

Do kolejnego etapu kampanii sieci komórkowej Play zostali włączeni aktorzy: Barbara Kurdej-Szatan, a także Maciej Łagodziński. Z przed edycji reklamy w ogóle nie byli oni rozpoznawalni, z kolei po emisji spotów, zdobyli popularność równą celebrytom. „Poczatkujący” aktorzy weszli w role sprzedawców sieci, którzy swoje usługi proponowali celebrytom. Na tym etapie kampanii twórcom zależało, aby podkreślić, że Play to propozycja nie tylko dla młodych, ale dla wszystkich użytkowników sieci komórkowych. Pomysł spotu reklamowego zakładał, że salon sprzedaży odwiedzają poszczególni celebryci, którzy witani są przez żywiołową blondynkę (Barbara Kurdej-Szatan) i zdystansowanego, spokojnego bruneta (Macieja Łagodzińskiego). Analizując przydział ról w reklamie, nasuwa się wniosek, że sprzedawcy zostali stereotypowo przypisani do wizerunku kobiety i mężczyzny. Z reklamy wynika, że żywiołowa blondynka mocno interesuje się światem celebrytów, z kolei mężczyzna nastawiony jest wyłącznie na pracę. Warto podkreślić, że kontekst poszczególnych reklam był mocno związany z celebrytą, który w danym momencie występował. Treści poszczególnych reklam odnosiły się do sytuacji np. zawodowych (Krzysztof Hołowczyc),czy osobistych (Anna Mucha i Kuba Wojewódzki). W tle często słuchać było fragmenty utworów artystów, którzy brali udział w spocie np. Kamil Bednarek, czy Sebastian Karpiel-Bułecka z zespołem Zakopower.

Pomysł zaangażowania celebrytów w reklamie sieci komórkowej Play i zaaranżowania spotu w salonie sprzedaży pojawił się w agencji Grandes Kochonos. Multicelebrycka kampania zyskała olbrzymią popularność i odniosła duży skutek marketingowy, ponieważ 7 na 10 użytkowników sieci komórkowych zdecydowało się wybrać właśnie PLAY.

Dodaj komentarz