Wczytywanie…

Zogniskowany wywiad grupowy

Zogniskowany wywiad grupowy – znany także pod innymi nazwami takimi jak: dyskusja grupowa, czy grupa fokusowa, to jedna z metod badawczych wykorzystywanych zarówno w marketingu jak i naukach społecznych, psychologii czy socjologii. Jest typowym badaniem jakościowym, czyli niedającym się łatwo zmierzyć, a raczej próbującym określić zachowania uczestników oraz przyczyny podejmowania decyzji. Podejście do badań W […]

Digital Signage – nowy wymiar informacji

Digital Signage, w skrócie DS, jest to układ urządzeń, programów i infrastruktury, który ma za zadanie prezentować treści na nośnikach cyfrowych. Takimi środkami przekazu mogą być monitory LCD, ściany LED, video LCD czy projektory. Treści prezentowane na tych nośnikach mogą mieć charakter zarówno promocyjny, jak również informacyjny, a nawet designerski. Przekaz Digital Signage to cyfrowy […]

Google AdSense – co to jest?

To popularny serwis reklamowy Google, który pokazuje reklamy kontekstowe na różnego rodzaju stronach internetowych. Treści reklamowe mogą być wyświetlane w postaci zwykłego tekstu, filmu video bądź banneru. Z Google AdSense mogą skorzystać wszyscy właściciele stron, którzy przestrzegają zasad tego programu. Jak to działa? Posiadacz strony internetowej, chcąc zarobić na jej prowadzeniu, może wskazać maksymalnie trzy […]

Eye tracking

Eyetracking, inaczej nazywany też okulografią, to najprościej rzecz ujmując, badanie ruchu gałek ocznych. Polega ono na rejestrowaniu pierwszego postrzegania danych elementów przez specjalną kamerę, która wyłapuje nawet minimalne ruchy gałek ocznych. Dzięki eyetrackingowi możemy dowiedzieć się, co tak naprawdę przyciąga wzrok danej osoby i jak jest przez nią postrzegany określony obiekt, którym może być produkt, […]

Po co komu AdWords

Obecnie, zdecydowana większość użytkowników Internetu korzysta z wyszukiwarki Google. Dlatego też reklamodawcy chętnie sięgają po narzędzie, dzięki któremu mogą znaleźć się na pierwszych miejscach w wyszukiwarce Google oraz portalach korzystających z tego silnika wyszukiwania (np. Interia, Onet). To właśnie AdWords daje możliwość efektywnego reklamowania się w sieci. Jak to działa? Reklamodawca, który chce wypromować swoją […]

Zastosowanie remarketingu

Nowości technologiczne w świecie biznesu i marketingu internetowego sprawiły, że na rynku promocji pojawiają się coraz to nowsze narzędzia dotarcia do klientów w sieci. Relatywnie nowym instrumentem marketingu internetowego, jest remarketing. W Internecie pojawiło się już wiele definicji tego pojęcia i jeszcze pewnie co najmniej drugie tyle zostanie napisane w niedługim czasie. Wiele z nich […]