Kampania reklamowa LIDLA
W ramach nowej kampanii Lidla zaproszono do współpracy dziennikarkę Dorotę Wellman i związanego już z marką kucharza – Karola Okrasę. Pomysł na projekt zakłada kontynuację działań w knajpce kuchnilidla.pl, lecz w nieco innej odsłonie. W tej kampanii nie występuje już Paskal Brodnicki, który w poprzedniej edycji konkurował na przepisy z Karolem Okrasą.
Tym razem Dorota Wellman i Karol Okrasa, jako gospodarze spotkania, zapraszają do kuchni gości i prowadzą talk show „Dorota, Karol i Goście”. Założeniem kampanii są spotkania w programie, gdzie znana dziennikarka razem z profesjonalnym kucharzem nie tylko rozmawiają o kuchni, ale także gotują.
Poprzednia kampania pokazała, że Polacy bardzo cenią sobie wspólne gotowanie i domową kuchnię, pomysłodawcy nowej kampanii także chcieli to wykorzystać. Z badań przeprowadzonych na zlecenie firmy Lidl wynika, że aż 95% Polaków deklaruje gotowanie w domach. Polacy swoich inspiracji kulinarnych poszukują wśród znajomych i rodziny, korzystają także z internetu, blogów i forów. Około 90% dokonuje zmian w swoich przepisach i eksperymentuje z nowymi rozwiązaniami. Twórcy kampanii Lidla postanowili odpowiedzieć na te potrzeby przygotowując spotkania, gdzie Dorota Wellman, Karol Okrasa wraz ze specjalistami i amatorami sztuki kulinarnej rozmawiają, wspólnie uczą się i wymieniają przepisy. Knajpka Lidla jest kluczowym punktem kampanii.
Elementem kampanii są specjalnie przygotowane przepisy. Jedna część z nich dedykowana jest osobom, które cenią eksperymenty kulinarne i praktykują gotowanie. Dla tej grupy przepisy przygotowuje Karol Okrasa. Druga część jest opracowana dla tych, którzy cenią sobie proste kilkuskładnikowe dania i zależy im na oszczędności czasu. Ten katalog przepisów jest autorstwa Doroty Wellman i zapraszanych do talk show gości.
„Dorota, Karol i Goście” to format prowadzony w konwencji talk show, który jest emitowany w każdą sobotę o 17:15 oraz w każdą niedziele około godziny 19:50 w TVP1. Każdy program przebiega według tej samej konwencji. Prowadzący zapraszają gości i wspólnie z nimi gotują, a także rozmawiają. Twórcom kampanii zależało, aby kuchnialidla.pl stała się miejscem do czerpania inspiracji kulinarnych i wspólnej wymiany myśli. Pomysł wykorzystuje także kompetencje dziennikarskie prowadzących, ponieważ podczas spotkań przeprowadzane są także mini-wywiady z gośćmi nawiązujące tematyką do strefy kulinarnej. Warto podkreślić, że każdy program jest zapowiadany z tygodniowym wyprzedzeniem. Zaś prowadzący do wspólnego praktykowania i rozważania o kuchni, zapraszają innych gości.
Podsumowaniem każdego spotkania są specjalne filmy instruktażowe, pokazujące krok po kroku w jaki sposób przygotować prezentowane podczas talk show potrawy. Cały materiał znajduje się na stronie www.kuchnialidla.pl będącej kompendium wiedzy w zakresie urozmaicania domowej kuchni.