Wczytywanie…

Zastosowanie remarketingu

Nowości technologiczne w świecie biznesu i marketingu internetowego sprawiły, że na rynku promocji pojawiają się coraz to nowsze narzędzia dotarcia do klientów w sieci. Relatywnie nowym instrumentem marketingu internetowego, jest remarketing.

W Internecie pojawiło się już wiele definicji tego pojęcia i jeszcze pewnie co najmniej drugie tyle zostanie napisane w niedługim czasie. Wiele z nich opisuje krótko, na czym polega remarketing. Warto jednak zadać sobie też pytanie, jak można go zastosować i kiedy to narzędzie może się przydać.

Remarketing to odmiana kampanii reklamowej, przeprowadzanej w panelu Google AdWords. Ma ona na celu powtórzenie przekazu reklamowego użytkownikom, którzy już raz odwiedzili daną stronę internetową. Cały proces wyświetlania reklamy można opisać następująco:

1) Użytkownik wchodzi na stronę internetową. Skoro trafił na daną witrynę, świadczy to o tym, że poszukiwał czegoś, a Google wyświetliło mu określoną witrynę. Jeśli tak było, to znaczy, że dany użytkownik jest zainteresowany określonym produktem, który na tej stronie się znajduje, czyli może stać się klientem.

2) W chwili, gdy potencjalny klient odwiedzi stronę, wyszukiwarka Google umieszcza plik, tzw. cookies w przeglądarce, który niesie za sobą informację, że ten konkretny użytkownik odwiedził określoną witrynę.

3) Kiedy dany użytkownik będzie przeglądał kolejne strony internetowe i trafi na taką, która jest w sieci reklamowej AdSense, wówczas wyświetli mu się reklama z ofertą produktów lub usług ze strony, którą wcześniej odwiedził. To zdecydowanie wzmacnia przekaz reklamowy, nie pozwala zapomnieć użytkownikowi o danej witrynie i w wielu przypadkach sprawia, że ten użytkownik wraca na stronę i wykonuje określone czynności, np. dokonuje zakupu produktu.

Remarketing daje wiele możliwości i daje się wykorzystać na wiele sposobów. Można wprowadzić tak zwane listy remarketingowe i dzielić użytkowników na podgrupy, którym będzie się wyświetlał inny przekaz reklamowy, w zależności od tego jak się będą zachowywali. Jest kilka propozycji przeprowadzenia kampanii remarketingowej. Oto one:

Reklamy konkretnego produktu / usługi mogą wyświetlać się użytkownikowi, który dopiero co opuścił daną stronę z tym produktem. Ma to na celu wykorzystanie momentu jego zainteresowania i wzmocnienie tego przekazu.

Reklamy konkretnego produktu / usługi mogą wyświetlać się użytkownikowi, który po opuszczeniu danej strony, będzie przeglądał strony z podobnymi produktami lub usługami. Wówczas reklama ma na celu przypomnieć o produkcie, który już widział, a którego poszukuje.

Reklamę remarketingową można również oddalić w czasie, co będzie miało na celu przypomnienie o produkcie, zbudowanie pewnego rodzaju zaangażowania.

Można także stworzyć konkretną listę odbiorców, którzy odwiedzili daną podstronę i im wyświetlać reklamy konkretne, z określonym produktem, który przeglądali. Stosuje się tak zwaną personalizację przekazu, aby jeszcze precyzyjniej trafiał do klienta i oferował konkretnie to, czego szuka.

Z powyższego wynika, że w kampaniach remarketingowych można dokładnie zaplanować do kogo i kiedy trafi konkretna (spersonalizowana) reklama. Zaletą tego narzędzia jest również to, że pozwala na dogłębną analizę i kontrolę przeprowadzonych działań.

Dodaj komentarz